Thursday, November 1, 2012

ROSA BANDET-galan igår


Var det några som tittade på RosaBandet-galan igår? Jag såg den och som vanligt blev jag rörd till tårar utav både glädje och sorg...
Jag kunde se mig själv i en ung tjej som TYVÄRR förlorade kampen om livet, hon hade PRECIS som jag en Inflammatorisk Bröstcancer... en otroligt aggressiv form. Jag fick precis som hon besked om metastaser i skelettet efter 4 år, men i mitt fall visade det sig vara FELDIAGNOS men jag glömmer ALDRIG dagen då jag fick beskedet om metastaser:
Jag hade haft ont i några revben och fick genomgå en Skelettskintografi där de upptäckte STORA förändringar i revben 1, 7 o 10... Den 12 september 2007 hade jag återbesök hos min läkare och det hon sa var som en STOR smäll i ansiktet: "Du har TYVÄRR metastaser i skelettet och det går INTE att operera bort, MEN det finns kvinnor som levt med det i 10 år. Men du MÅSTE tyvärr få cellgiftbehandlingar resten av ditt liv"
 Jag blev HELT förlamad i HELA kroppen... jag kommer INTE att överleva detta, mitt liv är slut, jag kommer att få leva med vetskapen av att jag har cancer i kroppen HELA mitt liv!
Sen fick jag gå på ett besök till bröstsköterskan som säger till mig: "Du har trots allt haft tur och levt utan cancer i 4 år med tanke på den aggressiva form du hade, så du har klarat dig länge UTAN återfall" Ingen tröst kan jag lova... jag ville ju FORTSÄTTA att leva UTAN cancer i kroppen!
Den 19 november fick jag min första cellgiftbehandling och denna behandling skulle jag få RESTEN av mitt liv i dag: 1, 8, 15 sen ledig en vecka sen dag 1, 8, 15... osv i RESTEN av mitt liv!

MEN...en läkare ifrågasatte min diagnos då mina prover på ett speciellt ämne skulle vara HÖGT om jag har metastaser i skelettet och mitt prov var LÅGT, vilket är bra! Men, men INNAN utredningen var klar fick jag fortsätta med cellgifter och fick inopererat en venport då mina kärl blev sönder stuckna av behandlingarna. Efter att fått cellgifter i 6-7 månader kom beskedet: FELDIAGNOS... jag är BENSKÖR och hade skador i skelettet efter en av mina bröstrekonstruktioner! Detta blev naturligtvis anmält och läkarna som gett mig feldiagnosen blev anmälda och ifrågasatta VARFÖR de INTE tog en biopsi på avvikelserna istället för att bara ta för givet att jag hade metastaser... och orsaken var enligt dom den att min bröstcancer hade varit så aggtressiv så det uteslöt INGET annat än att jag hade fått metastaser!
Jag fick ersättning i form av pengar som plåster på såren, men det kan ALDRIG kompensera HUR jag mådde psykiskt, det kan ALDRIG ersätta de biverkningarna som de ONÖDIGA cellgiftbehandlingarna gjorde på mitt REDAN sköra skelett och annat i kroppen och dessutom blev jag sönderstucken och fick en venport inopererad HELT i ONÖDAN!!!!!
Det var faktiskt först igår, när jag såg Rosa Bandet-galan som jag ÄNTLIGEN blev "förbannad" rent ut sagt men också fick en jag en OTROLIG tacksamhetsskänsla i kroppen... jag känner VERKLIGEN vilken OTROLIG tur jag har haft i min kamp om livet!!!!

Vi får ALDRIG ge upp kampen när det gäller att UTPLÅNA bröstcancer och ALLLLA cancer-former... det KANSKE är en utopi... men jag kommer ALDRIG att ge upp!!!!

TUSEN TACK för ALLT ert stöd... jag är så OTROLIGT välsignad att få vara i livet


No comments:

Post a Comment